Kartais Mokytojų Ratai ateina pas mokytoją per vėlai, kai kolega, kaip pasakė Greta, yra jau gerokai „pridegęs” ir vienintelis dalykas, ko žmogus nori, tai tiesiog nuo visko pailsėti. Labai norime palinkėti mums visiems, kad švietimo sistemoje būtų kuo mažiau gerai „pridegusių” mokytojų.
„Mokytojų palaikymo ratai man padėjo apsispręsti, įsivardinti neatlieptus poreikius ir aiškiau pamatyti esamą situaciją, tad po 14 metų anglų kalbos mokytojos darbo pripažinau, kad esu perdegusi ir metas pasirūpinti savimi, padaryti pertrauką.
Mokytojų emocinės sveikatos tema man visada buvo labai įdomi bei svarbi, tai ir paskatino jungtis prie ratų. Norėjosi saugios ir atskirtos nuo tiesioginio darbo erdvės. Mačiau didelę vertę bendravime su žmonėmis, neturinčiais išankstinių nuostatų ir gebančių dalintis nešališkomis įžvalgomis.
Į ratus ėjau be jokių išankstinių lūkesčių, žinojau, kad visi esame tiesiog mokytojai. Jau per pirmąjį susitikimą pajutau saugumą ir atvirumą. Aiški struktūra ir paruošta metodinė medžiaga padėjo patikėti, kad galime sėkmingai mokytis kartu.
Mentorėms palikus grupę buvo šiek tiek nerimo, bet jis išsisklaidė vos prasidėjus pirmam savarankiškam grupės susitikimui – draugiškai pasiskirstėme atsakomybes, atsirado daugiau gyvasties, lyrinių nukrypimų, humoro. Aiškių gairių turėjimas ir jų laikymasis padėjo tęsti kokybiškus susitikimus. Ilgainiui nutarėme, kad reikia stiprinti tarpusavio ryšį, tad pradėjome susitikinėti ir neformaliai. Atsirado noras matytis ne kas antrą, o kiekvieną savaitę.
MPR susitikimai padėjo pažinti save, išmokau drąsiau viešai kalbėti jautriomis temomis, prašyti pagalbos ir palaikymo. Nesmurtinės komunikacijos mokymais grįstos praktikos padėjo ne tik geriau suprasti save, bet ir kokybiškiau bendrauti su kitais ne tik darbiniame, bet ir asmeniniame gyvenime.
MPR – tai saugios bendruomenės kūrimas ir palaikymas, kurio reikėtų kiekvienoje mokykloje. Mokytojams trūksta ne tik prieinamos profesionalios psichologinės pagalbos, bet ir paprastų įrankių, padedančių atvirai kalbėtis tarpusavyje, saugios erdvės konstruktyviam dialogui. Tikiu, kad tik sveikas mokytojas gali gerai atlikti savo darbą, tad būtina pasirūpinti ne tik fizine, bet ir psichologine sveikata.”
Dėkojame Gretai už nuoširdų ir jautrų pasidalijimą.